100% praktische trainingen voor het MKB met focus op veiligheid, kwaliteit en productiviteit.
Ervaar jij als teamleider, bedrijfsleider, manager of directie een probleem of uitdaging in een bedrijfsproces en/of (onderlinge) communicatie? Dan is een van de trainingen van DOE Academy mogelijk een oplossing.
Trainingen met als uitgangspunt de huidige situatie en de eigen ontwikkelde methode ‘Het Vizier’.
Hiermee wordt op 4 verschillende gebieden (productie, processen, voorraad en problemen) helder waar er verbeteringen mogelijk en wenselijk zijn. Waarin veiligheid, kwaliteit en productiviteit uitgangspunt zijn.
Medewerkers/vakmensen denken na over de verspillingen en nodige verbeteringen in het eigen werkproces en komen met oplossingen. Omdat het hun eigen oplossingen zijn hebben deze draagvlak en worden deze ook makkelijker toegepast.
Het toepassen van Lean methodiek hierin is niet het doel op zich maar een middel om verbeteringen in het werkproces te bewerkstelligen, waarbij DOE Academy de mens in het proces voorop stelt. Want verbetering start bij de motivatie van de medewerker.
DOE Academy waardeert hierin de bedrijfscultuur, omarmt hem en verbetert hem door de medewerker centraal te stellen met als doel het bedrijfsproces te verbeteren.
Door de opgedane praktische kennis en inzicht is de medewerker in staat zijn eigen werkproces continue te verbeteren.
Wat uiteindelijk resulteert in een verhoogde klantwaarde en klanttevredenheid.
DOEL
WIE
RESULTAAT
 Dit is DOE Academy
WAT
• Kennis van het benoemen van de oorzaak van de verspillingen
• Kennis van het benoemen van de oplossing van de verspillingen
• Kennis van het op de juiste manier inrichten van de werkplek
WAAR
WANNEER
• Verbeteren van werkprocessen
• Snellere doorlooptijd
• Verlagen van kosten
• Verhogen van kwaliteit van het product of dienstverlening
• Verhogen van de klanttevredenheid
• Verhogen van de tevredenheid én motivatie van de medewerkers
INVESTERING
De investering is voor één dag of dagdeel.
Dit is inclusief: een intake/doelengesprek vooraf en een bezoek aan de locatie. Het
gewenste aantal deelnemers is 8 medewerkers.
BORGING
Na de training is er een vorm van borging mogelijk door middel van een telefonisch
consult voor elke deelnemer.
R.O.I.
De trainingsdag verdient zichzelf terug door meer betrokkenheid, motivatie en
draagvlak van de medewerkers. De medewerkers zetten zich in om de verbeterpunten behandeld tijdens de training en eventuele volgende trajecten, te implementeren en om te zetten in resultaat.
UNIEKE TRAININGEN
1 Sluit aan op de eigen praktijk en geeft direct aanzet tot verbetertrajecten op de eigen werkvloer.
2 Tijdens de lesdag worden verbetertrajecten uit de eigen praktijk benoemd, bij de horens gevat en verder uitgewerkt.
3 Een complete lijst met verbeterpunten aan het einde van de dag, verdeeld over 4 categorieën en volgorde van afhandeling.Visueel gemaakt door middel van een 'A3 project (welke ook wordt behandeld in de stof) en samenwerking.
4 Focus op de medewerker, zijn gedrag, communicatie en commitment.
5 De medewerker krijgt begrip van andere werkprocessen in de organisatie.